Nyströmska / Om skolan

Om skolan

Nära dig. Alltid

Nära dig, den delen är mångbottnad. Vi är nära dig rent geografiskt
och vi är nära dig i välkomnandet och engagemanget.
Hos oss är du välkommen - oavsett vem du är.

Alltid, står för tillit, trygghet och kontinuitet. Vi kommer alltid finnas här
för dig och sätta dig i första rummet

Hur lyckas man?

Det finns massor av sätt hur man pluggar och lär sig men vi är övertygade att en elev som mår bra kommer att lyckas bättre. Därför jobbar vi med ÄlskaOrka, ett koncept där vi under tre år tar upp viktiga aspekter för att må bra som människa. Vi kommer att fokusera på Relationer, Kost, Stress, Sömn, Jaget, Aktivitet & Hälsa och Positivt tänkande.

Dessa viktiga kunskaper tas upp på våra livskunskapspass och av lärare i olika ämnen.

Några elevcitat:
Tilliten:
“Lärarna litar på oss och är alltid tillgängliga”
Gemenskapen: “Vi har gemensamma aktiviteter och föreningar”
Tryggheten: “Man känner igen folk i alla klasser och blir sedd”
Sammanhållningen: “Ingen dömer dig och du vågar vara dig själv”
Lugnet: “Luftiga lokaler, under 30 elever i klasserna ger bättre studiero”
Engagemanget: “Lärarna är superbra och brinner för sina ämnen”

De största visionerna och de klokaste, godaste tankarna gör sig oftast bäst i det lite mindre formatet, i det personliga, familjära formatet. Vi tycker att vi har hittat en bra kombination av det stora, i det lilla, här på Nyströmska skolan. Hos oss finns hjärterum, möjligheten att lyssna och ta tillvara just dina önskningar och mål under studietiden. Hos oss finns ovanligt vackra klassrum, fyllda med modern undervisning, ömsesidigt lärande och kanske framförallt en enorm vilja att göra dina, så viktiga gymnasieår till dina bästa år hittills.

Trots att ”hemma” för oss är en mysig småstad, är hela världen vårt arbetsrum. Som elev på Nyströmska är du en del av ett prisbelönat internationellt och kulturellt samarbete. Du är också en del av en nära arbetsmiljö fylld av kulturmöten mitt i verkligheten.

Hos oss är rummens alla dörrar vidöppna.

Filmer
Nära dig. Alltid.

Hur ska jag passa in?

Hur är lärarna?