Stöd och Omsorg
Hem / Stöd och Omsorg / Äldreomsorg / Hemtjänst /
Redovisning av kundnöjdhet inom hemtjänsten i kommunen
Redovisning av kundnöjdhet inom hemtjänsten i kommunen
Sedan hösten 2016 genomför Vård och Omsorg en årlig enkätundersökning för att mäta kundnöjdheten inom hemtjänsten i kommunen. Mätningen inkluderar både kommunens verksamhet och privata aktörer.
Enkäten som används är inspirerad av Sundsvall kommun som använt enkäten i sitt förbättringsarbete inom hemtjänsten. Enkätens enkla utformning genererade där en hög svarsfrekvens, vilket har legat till grund för beslutet att inom Söderköpings kommun utforma enkäten för kundnöjdhet på samma sätt.
I enkäten finns möjlighet att lämna synpunkter. Samtliga synpunkter sammanställs och ligger till grund för det fortsatta arbetet med att utveckla servicen hos hemtjänstutförarna.