Stöd och Omsorg

Hem / Stöd och Omsorg / Äldreomsorg / Hemtjänst / Redovisning av kundnöjdhet inom hemtjänsten i kommunen

Redovisning av kundnöjdhet inom hemtjänsten i kommunen

Sedan hösten 2016 genomför Vård och Omsorg en årlig enkätundersökning för att mäta kundnöjdheten inom hemtjänsten i kommunen. Mätningen inkluderar både kommunens verksamhet och privata aktörer.

Enkäten som används är inspirerad av Sundsvall kommun som använt enkäten i sitt förbättringsarbete inom hemtjänsten. Enkätens enkla utformning genererade där en hög svarsfrekvens, vilket har legat till grund för beslutet att inom Söderköpings kommun utforma enkäten för kundnöjdhet på samma sätt.

I enkäten finns möjlighet att lämna synpunkter. Samtliga synpunkter sammanställs och ligger till grund för det fortsatta arbetet med att utveckla servicen hos hemtjänstutförarna.

 

Vi använder kakor (cookies) för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa kakor. Läs mer om cookies.